22 Ağustos 2011 Pazartesi

DÜNYADA EN ÇOK KONUŞULAN DİLLER




TÜRKİYEDE YAYINLANAN İSTATİSTİKLERE BAKALIM;)

1) Çincenin mandarin lehçesi
2) İngilizce
3) İspanyolca
4) Hintçe
5) Türkçe
6) Arapça
7) Portekizce
8) Bengalce
9) Rusça
10) Japonca

**Ben Türkçenin şimdilik 5. sırayı alarak arapçadan daha fazla konuşulduğuna inanmıyorum.Ama ilerleyen zamanlarda tabi neden olmasın.

Dillerin konuşulduğu ülke saysı bakımından bir sıralama yapıldığında ise tablo oldukça değişiyor.

DİL                         KONUŞULAN ÜLKE SAYISI
1.İngilizce                               106
2.Fransızca                               47
3.İspanyolca                             28
4.Arapça                                   26
5.Rusça                                    16
6.Türkçe                                   12
7.Çince                                     10   
9.Portekizce                                9
10.Almanca                                 7


       
ŞİMDİ DE WIKIPEDIA BİLGİLERİNE BAKALIM ;)

MOST SPOKEN LANGUAGES IN THE WORLD

1) Mandarin
2) Spanish
3) English
4) Hindi
5) Arabic
6) Bengali
7) Portuguese
8) Russian
9) Japanese
10) German


**Görünüşe bakılırsa ispanyolca,ingilizcenin tahtına oturmuş:) Hangisi doğrudur bilemiyorum.Çok araştırma yaptım ama kesin bir bilgiye ulaşamadım.Nedeni ise bazı istatistiklerde anadil faktörüne göre bazılarında da konuşulma oranına göre ele alınmış.Ama en makul olarak bu verileri yazıp,paylaştım:)

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder