30 Ağustos 2011 Salı

AŞKIN GÖZYAŞLARI (Tebrizli Şems)


                                                     
                                             YAZAR:Sinan Yağmur
                                             TÜR:Biyografik Roman
                                             İLK BASKI:2010

           Kardeşim geçen yaz almış okumadan koymuş kitaplığa:) O zaman elimde okuduğum başka kitapların olmasından ve de bu kadar okunduğunu bilmediğimden dolayıdır ben de elimi sürmemiştim.Herkeste bir Aşkın gözyaşları,Aşkın gözyaşları harekatı....
Ben de merak ettim ve aldım elime başladım,başlayış o başlayış! Bir solukta bitti kitap.Kitabı ben değil kitap kendi kendini okudu sanki.Kuzenim yanımda mışıl mışıl uyurken ben gün ağarana kadar okumuştum:) O kadar şems havasına büründüm,o kadar büyülendim ki..Sinan Yağmur'un nasıl olur da herşeyi yaşamış gibi akıcı ve gerçekçi bir dille yazabilmiş olmasına şaşırdım..Sanki günlerce haftalarca hiçkimsenin girmediği ve sadece mevlana ile şemsin olduğu hücrede ben de varmışım da farketmiyorlarmış gibi hissettim.Sanki birlikte sema ediyormuşuz da dönerken beni değil,sadece rüzgarımı hissediyorlarmış gibi..Yakında da aşkın gözyaşları 2(mevlana)'ya başlayacağım:)
      
           Kitabın konusundan bahsedeyim biraz.Aslında tek bir konusu var.AŞK.
Tebrizli Şems;kimsenin dediğini takmayan,kendi doğrularından şaşmayan sivri dilli biridir.Küçük yaştan itibaren sorularına gerçek anlamda cevap verebilecek,birlikte ruhu doyuran sohbetler edebileceği,Rabbe giden yolda birlikte yol alabileceği bir arkadaş,bir öğretmen,bir öğrenci arar..Yıllar boyunca ülke ülke gezen Şems aradığını Konya'da bulur.Sonra Allah Aşkı yolunda birlikte yol almaya başlarlar.Şems'in serüvenini özetleyen,çok hoşuma giden bir lafı vardı: "Mevlana sadece Konya'da tanınan ve çok sevilip,sayılan biriydi.Ben ise onu dünyaya tanıttım".Neden bahsettiğini anladık sanırım.Şemsin farklı bakış açısı,iç güzelliği ve eğitimi sayesinde (Şemsin Konyayı teketmesinden dolayı duyduğu özlemin etkisini de unutmayalım) dünyanın kelimelerini ezberleyeceği,anlamlarını yudum yudum içip hayatlarına geçireceği MESNEVİ'yi yazma şerefine ermişti Mevlana.

       ALTINI  ÇİZDİĞİM  SATIRLAR



**Dilsiz dudaksız sözler söyleyeceğim sana,bir şeyler anlatacağım bütün kulaklardan gizli,herkesin ortasında konuşacağım;ama senden başka duyan olmayacak söylediklerimi...

**Şeytanda bir şey hariç bütün insani özellikler mevcuttur.Şeytan aşkı bilmez.Aşk şeytana verilmemiştir.Aşk ademoğullarına verilmiştir.Şeytanın insanı kıskandığı çekememezliği aşksızlığındandır...

**Sana zehir vereceğim,eğer zayıfsan zehir seni öldürecektir.Güçlü isen zehir sende ballaşacaktır.Şimdi razı mısın Celaleddin?

**Cam ustasının zeka,beceri ve mahareti kırık camda ortaya çıkar.

**Kıyamet günü"bedenim,bedenim!"diyeceksin.Hz.Muhammed "ümmetim,ümmetim!",diyecek.Cennet "hissem,hissem!"diyecek.Cehennem "payım,payım!"diyecek.Rabbu'l İzzet,"kulum,kulum!"diyecek.

**Allah,"Biz Adem'e kendi ruhumuzda üfledik"diye buyurmuştur.İşte ölüm anındaki "Rabbine dön!"emrine kadar bedende hapis olan ruh,bu ruhtur.

**Şeytan,insanları saptırmak için Allah'a:"Onların önlerinde,arkalarında,sağlarında ve sollarında olacağım"dedi.Allah ise şöyle buyurdu:"Senin bütün takipçilerini cehenneme atacağım ve ben de kullarıma altlarından ve üstlerinden tecelli edeceğim." İşte bu yüzden dua ederken ellerimizi havaya veya secde ederken başımız yere bakar.

**İslam tarihinde cenazesi gece kılınıp defnedilmesi Hz.Osman'dan sonra Şems'e nasip olmuştur.


Normal fiyatı 7,00 TL olan bu kitabı kitapyurdu ndan 4,90 TL ye temin edebilirsiniz.Hem de yazarın imzasıyla birlikte;) Ayrıca aynı kitabın ingilizce versiyonu da var aynı sitede.Fiyatı ise 10,50 TL.

Yazarıyla ilgilenenlere..Sinan Yağmur'un resmi web sitesi: http://www.sinanyagmur.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder